6-åring

Nu har Chili börjat tappa sina tänder, så nu ser hon ut som en 6-åring i munnen.. alltså inga framtänder ;)
Hon är trött idag.. undra om det är det regniga vädret? :)

I helgen har vi varit ute och busat hela dagarna.. jag och Erik travade ved i lördags och Chili hon passade på att bada i diket och sno vedträn från oss.. Hon gillar att vara mitt i smeten, när hon började bli trött då kommer hon och ska ligga där vi travade ;)

Helt underbar liten tjej det här måste jag säga! :)

Vi släppte även ihop henne och Indo hemma hos mamma och pappa på ängen, men Chili är livrädd för han.. hon lägger sig färdigt på rygg när han kommer mot henne.. eller så springer hon och gömmer sig bakom någons ben ;) Maja tog även fram agilitytunneln och då kom Chili på att där kan hon sitta och titta på han utan att han ser henne :P

Vi hade tänkt prova spåra med Chili också, men det blev inte av.. tiden räcker inte till !
Helgerna och veckorna bara springer iväg och man får inte fast i något känns det som..

Idag när det var så dåligt väder tänkte jag passa på att städa här hemma.. det är små jordtassar på golvet överallt :P
Chili brukar hjälpa till, att gräva fram ALLA lekssaker som jag satt i korgen.. haha.. men när jag tar fram dammsugaren, då vill hon inte vara med nå mer.. så då går hon och lägger sig i sitt lilla hörn vid skohyllan.
Men när vi då ska vaska...då är det full rulle igen ! Haha.. då ska hon hur som helst jaga vasken :P

Hon jagade en fågel igår ! Den satt på gräsmattan kanske 10m från oss.. hon satt och tittade på den jättelänge och mitt i allt springer hon för allt hon har bakom den ! Men hon insåg snabbt att hon inte hinner få den och stannar och sätter sig igen och tittar på den ;)
Hon är mycket för att sitta och titta och iaktta.. :)

Yes, nu ska jag ta och dra fram dammsugarn!

//Linnea

Kommentera !

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0