Rådjur

Det blir lite tid över till denna blogg, men jag ska försöka bättra mig !!

Chili har hunnit med att spåra upp sitt första rådjur..
Eriks pappa var och jagade, skade sköt ett och
han hade ganska bra hum om var det hade stuckit,
men tänkte att jag skulle få prova spåra upp det med Chili !
Jag och Chili packade fort ihop oss i bilen och drog till stället han skjutit..

Han visste var han hade skottplatsen, så vi började där och Chili snappade upp spåret direkt.
Hon var lite fundersam först och var tvungen nosa i blodet läänge innan hon började gå..
Hon var lite feg i början så jag fick gå tätt bakom!

Hon följde blodspåret i snår, över bäckar och över en äng..
Gick jättebra och jag är så stolt över mitt lilla hjärta ! :)

När vi kom fram till rådjuret så såg jag och JanE inte det själv först, men Chili betedde sig konstig, trodde hon tappade spåret, men så får vi se där det ligger 5 meter ifrån oss i skogskanten..
Och det LEVER ännu... Så då fick vi med ett skott också.. Ingen reaktion alls från fröken svart!

Först var Chili lite rädd för det när det sparkades, men sen blev hon helt galen när jag gick fram till det!

Är sjukt stolt över henne, och att hon klarade av att spåra det så pass lång..
var ju ändå ett par hundra meter :)

Annars så tränar vi lite linförighet och fritt följ..
Funkar skitbra med höger om halt, och vänster om halt !
Hon är sjukt lättlärd och tycker det är garnroligt ! :)

Nästa moment tänkte jag skulle bli platsliggning,
men det är ju en fördel om man kan ligg ordentligt,
så det får vi träna på först ! Haha.. Vi missa ligg av någon anledning?! :P

I Söndags var vi på grandagen i Öjebyn också.. Chili fick komma ut och miljötränas lite.
Men hon är i nån rolig ålder så hon moppsar upp sig och skäller som en galning åt allt !
Hon har tom börjat skälla åt tvn ibland..?

Så hon var ganska så trött efteråt..
Först åka bil, sen busa med Indo och sen se massa folk, hundar och andra djur!

I helgen är det lydnadstävling här i ökx,, så då blir det nog att fara och kolla..
Längtar tills Chili blir nog gammal att tävla ! :)

Nä, nu ska jag busa med Chili så hon blir lite trött..
Hon ska få fara till "mormor" idag, så då kan jag ju vara snäll och aktivera
henne före så är hon inte allt för galen ! :P


Har droppat Chilis ögon för sista gången på morgon, få se då om det blir bättre än det var förut eller om vi ska fortsätta ha överreaktion i immunförsvaret i ögonen?


Kommentera !

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0