Spårpremiär!

Idag fick jag och Maja (läs jag) abstinens av att lägga spår!
Så vi tinade oss blod, tog fram klövarna, dammade av spårselar och linor och drog ut till skogs och letade fram lite spårskog.. Jag gick hårt ut och la ett långt spår åt Chili med flera vinklar och bloduppehåll. Jag tänkte att om hon klarar det här så klarar hon nog anlagsprovet också.. Har läst på om hur dessa spår ser ut och gjorde ett liknande. Chili förstod direkt vad hon skulle göra när selen åkte på och nosen direkt i backen och tog upp spåret galant ! Hon är som en liten igel där hon far fram med svansen viftandes :)
Så nu känner vi oss redo för anlagsprovet, nu vågar jag nog skicka in anmälningsblanketten ;)

Annars så tränar vi lydnad och gosar.. Hon är i någon slags trotsålder nu, hon testar sin plats om man säger så... Hon lägger dövörat till för det mesta och man liksom finns inte. Jobbigt, men det är bara bita ihop!

I veckan ska jag och Chili ringträna. Vi har anmält oss till Grans inofficiella utställning. Vi ser det mer som sponsring till Majas och deras klass men även ett ypperligt tillfälle att miljöträna.. Låta folk ta i henne och vara bland andra hundar.

Nä nu ska jag mysa med min karl och se klart BigBrother, sen blir det sängen!


Kommentera !

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0