Fredag, lördag, söndag

Haft en sjukt bra helg !
I fredags jobbade jag till 18, sen blåste jag och Erik iväg till Öjebyn och Maja. Där hade vi lite fredagsmys, surra och lät hundarna busa av sig med varandra. Sen på lördagen så for jag och Maja på grans och såg på griskultingarna medans Erik fortsatte att sova. Så sjuuuukt söta !! Suggorna var ju mindre söta kan jag säga, sjukt stora var dom! Har aldrig sett en grissugga irl, trodde inte någonsin att dom skulle vara sådär stora ! Sen skulle vi åka på nå affärer, men hade inte riktigt koll på vad klockan var, så ingenting hade ju öppnat. Så då åkte vi hem igen.. Sen for vi och åt världens godaste pizza till lunch.
Efter lunchen åkte jag och Erik till luleå och hälsade på Eriks kusin som hade tagit examen, även några andra av släkten var där. Vi fick fresta eriks mosters svåger med lite labbe ;) Han har haft labbe tidigare och tyckte Chili var så fin :)
Chili har värsta bra psyket och är hur cool som helst, fast det är massa barn, vuxna och andra hundar omkring. Mammas duktiga tjej !

Igår när vi kom hem så kom det massa folk hit och såg på hockey. Väldigt trevligt att lille Wilhelm också kom! :)

På morgon har jag och Chili gått till mamma och pappa efter älven, solen värmer mer och mer och jag blev svettig av alla kläder jag tagit på mig ! Lagom avstånd och det är så bra att kunna ha henne lös hela vägen :)

Påtal om att åka bort med Chili, hon är nästan omöjlig att få att kissa på nya ställen ! Hon har nog med att nosa i alla andras kiss.. Även att hon måste kissa i koppel är nog ett problem, hon är ju så van att alltid kunna springa lös och kissa.. Men jag vill inte direkt släppa hon varsom helst heller!

Nä, nu ska jag ta mig en dusch och sen åka på Ica och handla nå käk!

Kommentera !
Postat av: Kennelmorsan

Hehe, Chili kanske är lik mamma Visa? Hon vägrar att skita om hon är kopplad, när vi var på O-ringen för två år sedan så knep hon i tre dagar. Det fanns inget ställe där jag kunde släppa henne och hon vägrade i sten att sätta sig i koppel. Men till sist gick det ju inte längre. Helst vill hon vara lös och sitta under en gran när hon uträttar behoven. Så Chili har lite att brås på... ;o)

2011-02-20 @ 21:50:48
URL: http://www.huset-elliot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0