läääängtar

jag längtar så otroligt mycket tills det blir typ mars!
Det är en av dom bästa månaderna med långa promenader efter älven med vårsolen lysnande i ansiktet!!
Till våren får vi nog också mest troligt börja dra om Chili har UA bak och fram,, kanske man spänner på sig ett par skidor? Men det är mer tveksamt.. Haha, skidåkning har aldrig varit min grej och det var en ren plåga när man var tvungen åka på idrotten i skolan.
Spark däremot, det ska vi satsa på Chili-cheese och jag!

Idag har jag jobbat och vi har plockat bort julen på Lauras också, skönt !
Det är kul att plocka fram den och lika skönt att få bli av med den.
Ledig onsdag och torsdag och hoppas på strålande väder med bara några få minusgrader..
Då ska jag vara ute hela dagarna!

Chili förändras mycket nu bara från dag till dag.. Antar att det är en liten mognadsprocess som vi fick som bonus med löpet.. UNDERBART! Jag tror att hon har vägrat komma in 1 gång sen hon har börjat löpa, och här tidigare var det flera gånger per dag. Hon vill gärna vara ute fortfarande men har börjat förstå att det är vi som bestämmer om hon ska vara ute eller inte..
Hon är mer mysig och mer följsam. När vi är ute på promenad väntar hon bara på att jag ska kalla in henne eller be hon stanna eller göra något annat kul.. :)
Men jag säger då det, hon måste ha haft PMS i flera veckor före löpet drog igång ! Haha

Hon är som rolig, på morgon när vi tränade lydnad så var hon hur fokuserad och på gasen som helst.. tills jag sa att vi skulle gå in, då satte hon sig på lillrumpan och vägrade göra nå! Men då när man går mot henne och ber henne komma med så kommer hon så glatt! Hon måste bara få visa sitt misstycke om att vi ska gå in ;)

Nu ska vi gå ut och kvällskissa och sen blir det sängen !

















Kommentera !

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0