Bilbingo

Ikväll blev det bilbingo.. Jag hade verkligen förträngt hur tråkigt det är!
Chili fick komma med oss när det ändå var så svalt och skönt ute, och hur hon har snarkat i baksätet ;)
Det blev tyvärr ingen vinst, det var inte ens lite spännande!
Har varit ledig ett par dagar nu, och gud va skönt! Det behövde jag verkligen. Det är en jobbig tid den här så kallade sommaren. Mycket sena kvällar och tidiga mornar!

Jag längtar faktiskt till hösten, till mörka nätter, svala vindar, vackra färger och spårskogen !
Spårskogen längtar jag allra mest till.. det är nog så varmt för att fara och lägga ett spår nu.
Jag hoppas på många praktiska eftersök i höst. Det var så häftig känsla att få se hunden jobba så otroligt bra i ett "riktigt" spår. Då får man verkligen svart på vitt att det inte är spårläggarens vittring som följs.
Spåret är verkligen våran starka sida.
Lydnaden funkar helt okej, men jag önskar att hon tyckte det var lite roligare. Att hon gick igång på det som hon gör med spåret. Eller så är det jag som gör det så förbannat trist ! haha.
Försöker som sagt hitta en belöning som hon tänder på mer än godis. Godis är det inget problem med, men jag tror att det skulle bli liiiiite mer fart om vi skulle hitta någon slags lek istället. Godis är gott, inte kul !
Det kan också vara så att momenten i lydnadsettan börjar bli uttjatade, men jag vill inte börja blanda in för många andra moment nu. Vi får se hur det går på tävlingen :P
Jag tänkte försöka ha paus de här veckorna som är kvar nu. Ändå åka upp på klubben, men inte träna. Då kanske det blir lite mer go på tävlingen ;)




Kommentera !
Postat av: Kennelmorsan

Har du testat bitstock? Jag dragkampar med Melvin och han går igång något alldeles kosmiskt på det. Sist drog jag ju igång honom innan vi gick in på planen, med resultat att han var överspeedad hela programmet. ;) Man kan ju variera med att kasta den. Godis är ju en lugnande belöning medan lek drar upp dem mer.



Vill du så kan du ju börja med moment som inte alls finns i ettan, som sändande till rutan och fjärrdirigering. Det är inte fel att sikta framåt litegrann! ;)



Kram till er båda, ni är kalasduktiga!

2011-07-13 @ 11:43:06
URL: http://www.huset-elliot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0