träna träna träna

FRUSTRERANDE är dagens ord idag. Jag har varit så nöjd över min lilla fis att hon gått så bra på lydnaden när vi tränat inomhus. Nu är hunden förbytt och det går inte alls lika bra när vi tränar ute. Visst, hon gör det hon måste.....och så smiter hon iväg, nosandes i något. Fokuset är inte vad det borde vara! grrr....
Och det är väl det också, att jag blir frustrerad och irriterad.. så då traskar hon iväg ännu mer!
Jaja, nu har jag iaf anmält oss till ett viltspår med taxklubben, och så ska jag anmäla oss till ssrk's viltspår i piteå.
Sen ska jag höra med en karl som bor här i närheten som är viltspårsdomare för älghundsklubben ifall han kan lägga något spår åt mig. Där satsar vi stenhårt på 1a pris, och jag tror inte att det är något problem. För denna hund tjaffsar aldrig i spåret! Där kan jag lita på hunden till 100% och jag vet, och hon vet att hon fixar det där :)
Så förhoppningsvis så behöver vi inte gå mer än tre spår i öppenklass ;)
Nu ska jag ge Enya mat och lägga henne i sängen, sen ska jag fundera på hur jag och Chili ska gå tillväga för att lyckas med lydnaden även utomhus.. hur jag ska uppmuntra henne och få henne att tycka att ingenting är roligare än just mig!
Godnatt allesammans!

Kommentera !

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0