Jag är en nöt!

Hade problem med rutan förra veckan och började allvarligt fundera på hur trög hunden kan vara. Tills Maja fråga om jag har provat minska rutan igen, och poff så sprang hon in i den igen! Så nu är vi på en ruta som är 2X2 meter och hon springer klockrent in i den med bra fart! Nu ska jag prova öka avståndet till den i första hand, står just nu ca 7 meter ifrån. Sen efter att det är klockrent på 10 så börja vi förstora rutan. Det tar tid att lära in rutan på detta vis, men hon har stenkoll på alla fyra koner och därmed även mitten.. Super! Det har jag då lärt mig, genvägar är oftast senvägar!

Ikväll stod det rutan, hoppet och apporten på schemat, men det blev spontant lite av varje. Det brukar bli så för mig när det går bra på ett moment ;-)

Chili ligger dödstrött nedanför mig och dom andra två ligger uppe i sina sängar och snarkar. Själv ska jag göra 80 squats och sen ta en dusch innan sängen! :-)


Kommentera !

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0