Dagisbruttan

Hej hopp så dagarna går! Nästa vecka återgår jag till jobb och livet kommer då att se annorlunda ut.. Jag gruvar mig lite och det är en inre stress att den här tiden är förbi. (Drömmer konstiga drömmar och går i sömnen! ha!)
Min lilla sessa har blivit en stor tjej som ska börja vara på dagis om dagarna!
Vi är inne på andra veckan inskolning på dagis, och det går superbra! Hon verkar trivas och man ser på bara den korta tiden hon varit där att hon utvecklas. Hon blir helt plötsligt en självständig tjej som faktiskt klarar sig utan mamma och pappa några timmar varje dag! Men nog blir hon allt glad när man kommer för att hämta hem henne ;-) Jag försöker hitta på saker att göra medan hon är på dagis, tack och lov för att Chili finns! Annars hade jag gått hemma och skräpa och vänta på att tiden skulle gå ;-) Idag när jag hämtade Enya så börja hon stampa och hoppa av glädje när hon såg mig, sen det första ordet hon sa var faktiskt "Lili". Hon hade nog gärna haft Chili med sig om dagarna på dagis. Hennes lilla nallebjörn!

Det är så kul att se Enya när hon håller på med Chili.. Ibland tittar hon in i munnen för att se och känna på tänderna, ibland är det tasskontroll och ibland kontroll så att alla tissevårtor sitter kvar. Men Chili är även en mysig kudde att ligga mot, och en rolig lekkamrat! dom är liksom bästisar :-)

Har anmält mig till tävling också, bara sådär mitt i allt! Hade räknat med att ställa upp som funktionär här på hemmaplan men mina snälla hundvänner löste det så att jag kunde tävla istället ! Guldvärt :-) så då kanske vi kan plocka den sista f*rbannade halva poängen och få ett första pris till !


Kommentera !

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0