Verkligheten

Idag har vi varit och hälsat på på dagis! Spännande tyckte Enya ! Verkligheten, eller ekorrhjulet börjar snart snurra på riktigt.. Det är med blandade känslor jag återgår till jobb och börjar lämna Enya på dagis. Ska bli kul på ett sätt, tråkigt på ett annat. All den värdefulla tiden tillsammans med Enya krymper markant! Hade jag haft möjlighet hade jag gärna varit hemma längre. Tiden sedan Enya föddes har verkligen bara sprungit i väg!

I hunderiet har det ju faktiskt hänt en del, varit och tävlat lkl 2 i Luleå, snubblade på mållinjen med 0,5p för lite för ett förstapris. Dessutom för andra gången i rad! Men hon gick fint min Chili. Hon tyckte det var superkul och var laddad till tusen! :-) och det syntes ju på helheten, 9p! Lite strul på platsliggningen, ställde sig och började backa när jag tog av kopplet och dum som jag är tar jag tag i henne. Så där fick vi avdrag 1,5p. Hoppet nollade vi tyvärr. Hon har förväntningar på att det ska lukta något bakom hindret! 7p på läggandet för att det var sent. Sen hade vi tior på rutan, fjärren, inkallningen, apporten och fria följet ska vi inte ens tala om! Kommentarerna där är alltid återkommande nosar och dk. Även snett sitt tillkom !
Men jag är supernöjd ändå men blir så less fria följet. Hur bra hon än går på träning så måste hon alltid dammsuga planen på tävling!

Sen har vi även hunnit med viltspårsprov där vi fick vårat sista förstapris och kan nu skriva in svensk Viltspårschampion i stamtavlan :-) duktig vovve ! :-)


https://cdn3.cdnme.se/711088/6-3/pic_51ffb547ddf2b34b4e100093.jpg" class="image">


Kommentera !

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0