Tid

Helgen närmar sig och det är svårt att få ihop tid till hundträning. Små korta pass på rastningsrundorna är allt jag lär hinna med den här veckan! Energinivån är lägre på kvällskvisten när Enya gått i säng, främst pga mörkret men jag har även dragit på mig en envis förkylning. Men det brukar vara bra med vila innan tävling för oss, vi vilar oss i form helt enkelt ;-) 
Känns inte riktigt hundra faktiskt, har inte riktigt kommit igång med träningen sen hon var sjuk och samspelet är inte riktigt bra på plan. Hon kan alla moment, utan och innan och hon vet precis vad hon ska göra. Det ska bara tajmas in med glatt humör, en aning sammarbetsvilja och en smula bus på tävlingsdagen! 

Enya har blivit en stor tjej och vägrar sitta i matstolen, så vi åkte till ikea för att köpa en ny barnstol. Den var kul, lätt att flytta runt så att man slipper upp på bänken både för att kolla läget och spola i kranen! Vi köpte även en madrass till mitt senaste projekt så vi fick kasta ut spjälsängen på samma gång.. Det gick över förväntan faktiskt att söva henne i en säng där man kan gå i och ur helt själv! Första natten sprang hon omkring en stund, men så länge man inte gör någon grej av det så lugnade hon sig tillslut och kom och lade sig. Igår när jag sövde henne så försökte hon inte ens ta sig ur! Och som annars oxå så sover hon hela natten även i den nya sängen :-)

Idag väntas jobb och dagis! 






Kommentera !

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0