Höst

Hösten kom med stormsteg, men det gör inget! För jag gillar höstens alla färger och den friska luften :)
Jag skulle kunna tillbringa dagarna utomhus, men det bästa med hösten är nog ändå mörkret..

Har varit ledig onsdag och torsdag den här veckan.. Så då har jag ängnat min tid till Chili.
Vi har varit och gått på promenad.. Har passat på att gå med henne mitt på dan i bränna för lite miljöträning,
Hon måste lära sig att man inte kan hälsa på allt och alla !

Men jag har kommit på ett litet knep.. Ge henne en godispåse att bära på medans vi går.
För det första vill hon inte släppa den eftersom att det är godis i den och
så måste hon koncentrera sig på påsen ist för allt annat för att inte tappa den!
Hon är duktig på att gå i koppel faktiskt, men bättre kan det bli ! Är bara att öva och öva.. :)

I helgen var vi och la ett viltspår med rådjursklöv som mål, Helt sjukt kul !
Chili är helt galen i spåret och när hon hittade klöven så var det inge snack om saken, det var hennes ! :D
Hon är feg i början och vill gärna att jag ska gå tätt bakom så hon får lite styrka av mig.. Hon var lite fegare nu när vi hade lagt blod än när vi bara gör personspår.. men det kan ju ha att göra med att blod är liiite läskigare ;)

Idag jobbar jag 12-18, Sen ska jag och Chili fara ut och gå på bränna tänkte jag..
Kanske Indo och Maja kommer med ?

Det är verkligen uttröttande för Chili och Indo och gå med varandra..
Dels så är det massa intryck och sen får de inte busa alls under tiden!
Annars när de är med varandra så går det inte en sekund då det släpper varandra.. De bara härjar !
Men när vi var på grandagen lämnade vi de två tillsammans i bagaget i bilen en stund, och jag säger då det; Hela bilen gungande när de höll på busa där bak, men sen när jag och Maja gick tillbaka för att hämta dem var det knäpptyst ! Inte ett ljud hördes från bilen, och det var första gången de själv varit lugna med varandra på eget initiativ!

Jobb idag, sen ledig i 5 dagar.. Underbart !
Då ska jag städa kylen, rensa frysen, städa huset, göra vinter utomhus och vara med Chili!

Tror förresten att Chili ska till att löpa eller nå ? För hon kissar 100ggr om dan, slickar sig mycket i skruttan och är allmänt lite konstig i sättet.. Hon vill gärna vara själv och hör inte ett ord på vad man säger!
Vi får väl se, eller så är hon allmänt kissnödig och tonåring ?! :P

Nä, nu ska jag gå ut och busa med Chili.. kanske kör lite inkallning ?

Chili är något stolt över klöven ! :)


Kommentera !

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0