Underbara älskade....

Kan inte fatta att det bara är 11 veckor kvar (förhoppningsvis inte 13 ;))
tills vi får träffa vårat lilla hjärta som slår volter i min mage!
Kan inte riktigt förstå att vi ska bli föräldrar.
Att jag ska bli mamma och Erik ska bli pappa. Helt ofattbart!
Det är så mycket känslor, kan inte sluta le när den busar där inne så
mycket att jag inte kan sova, när den hickar eller när den sparkar mig under
revbenen! :)

Kan inte förstå att jag tar det största steget man kan ta in i vuxenvärlden!
Graviditeten har gått så fort, från ett + på en sticka i vecka 4 till där jag är nu,
hemma i soffan med datorn på min lilla kula i graviditetsvecka 29.
Hoppas dom här sista veckorna går lika fort som resten gjort :D

Jag är nog världens lyckligaste människa!
Ett underbart hus på en underbar plats, en underbar pojkvän och
en underbar hund och snart en helt underbar liten bebis :)







v. 28+5  +8,9kg

Kroppen: Under den sista trimestern blir din kropp snabbt tyngre, ämnesomsättningen ökar och det är vanligt att man svettas mer än vanligt på grund av det. Under den tredje trimestern är det bra att man går upp mer än 1 kg, men mindre än 3 kg/månad.
Nu kan även personer i din omgivning ta del av barnets rörelser genom att känna på magen. Magen kan ibland bukta ut märkbart på ena sidan beroende på hur barnet ligger. Placeringen av livmoderns övre del är ungefär mitt emellan naveln och bröstbenet.
Nu besöker du din barnmorska varannan eller var tredje vecka, beroende på hur du mår och vilket stöd du behöver. Varje besök tar cirka 30 minuter och varje gång mäter man ditt blodtryck och din mage samt lyssnar på fosterljuden.


Barnet: Alla sinnen är nu utvecklade. Barnets pupiller är så pass utvecklade att de ser skillnad på ljus och mörker. Barnet kan känna smärta och reagera på skarpa ljud utanför livmodern. Förmågan att minnas har utvecklats, barnet lär sig att känna igen mammans röst och andra personer som mamman umgås mycket med. Testiklarna finns just nu i ljumsken på pojkar.

Kommentera !
Postat av: Greta

Wiiieee! Så roligt Linnea! Så himla glad för dig och din familj. Kan inte sluta le när jag läser din text :) massor av kramar!

2011-12-08 @ 06:07:14
Postat av: Frida

Och en underbar lilla syster? ;)

2011-12-08 @ 08:42:33
URL: http://fridolaijna.blogg.se/
Postat av: Ida A

Så härligt linnea att läsa att du/ni mår så bra :).

Hade gott*

2011-12-08 @ 10:36:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0