ajjajj...

Har världens skavsår på hälen efter dagens promenad.. suck !
Det blev en riktigt långsväng, 3 timmar var vi hemifrån.. Kanske 1,5h efter älven med lösspringande hundar i strålande sol, sen tog vi vägen hem, och tackar för det för skon den skavde som tusan!
Solen värmer faktiskt lite nu, först var jag nästan svettig, men sen när solen inte var framme så var jag perfekt klädd !

Chili skötte sig bra, hon skällde bara lite på en skidåkare, men vände fort när jag visslade i pipan!
Sen mötte vi en kvinna med två små terrier, så då hoppa hon som en tok i kopplet..
Försöker träna bort intresset för andra hundar, det är svårt och krävande..
Ska prova med en sittövning nu,, måste bara nöta in den hemma först!
Människor är inga problem, men så fort det är en hund inblandad så är hon som garn i kopplet och snurrar in mina ben och skuttar som en galning.. Hon ger inget argt intryck, mer feghet och nyfikenhet!
Det är bara försöka jobba med det!

Här kring gården springer det omkring en älgko med kalv, och Chili är som på hugget och ska skälla upp dom.. Hon må inte får kissat för att hon spanar efter dom !





Kommentera !

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0