gips

Igår åkte jag och Maja till Kalix(!) för att köpa ett paket gipsbinda eftersom det var beställningsvara här hemma på apoteket. Vi var verkligen ute i sista stund och det var bara att passa på innan det är försent och magen borta! Den ska jag göra nå roligt med sen när det är färdigt, men jag har inte bestämt vad ännu ;)
Det roliga är att se hur sne jag faktiskt är om magen, det syntes så himla tydligt att den ligger mer åt ena sidan!

Lite grisigt, men vad gör man inte när man är full av kreativitet ?! ;)


Idag började dagen lite chockartat, slemproppen gick och jag fick panik! Erik var nog lika uppjagad som jag var fast det inte var någon fara ;) Så nu kanske det sätter igång här mitt i allt, man vet aldrig :)
Det närmar sig med stormsteg och verkligheten sprang verkligen över mig på morgon. Snart är den här våran lilla bebis. Kommer inte att förstå det förän den verkligen är ute!
Den här känslan av att bli mamma, den går inte att beskriva, det går inte att ta på. Man fantiserar om hur det kommer vara när det är färdigt. Vad man kommer känna och hur man kommer tackla alla känslor som man inte ens kan föreställa sig om hur dom känns. Hela livet kommer att förändras på ett sätt som inte går att förstå. Att få överösa ett litet barn med massa kärlek, och inte vilket barn som helst utan vårat barn! Min och Eriks lilla bebis. Jag längtar så mycket, fast man samtidigt försöker förtränga det. Jag är ett kontrollfreak och vill gärna veta vad som händer i förväg. Och det kommer jag inte kunna nu. Jag har ingen aning om vad som händer, och det är det som skrämmer mig mest. Att jag inte vet hur jag själv reagerar på smärtan och på mina känslor. Men snart är dagen D här och då vet jag.... och jag lovar, varenda sekund av smärta och gråt kommer vara värt det, det tvivlar jag inte på <3

Kommentera !

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0