appellspår

i måndags var vi ut i skogen och skulle lägga lite spår, hade precis slutat jobba så jag hade inga planer på att lägga något åt Chili. Men det slutade med att jag la ett appellspår, bara för att prova hur hon gör..
Sen vi har börjat lägga blodspår har vi bara lagt det, så Chili var lite osäker på om hon följde rätt spår, hon hade nog förväntat sig lite blodlukt ;)

Tidigare när vi har lagt föremål i spåret så har hon fullkomligt struntat i dom och rusat gärnet över dom.. Det har lixom varit spåret som varit det intressanta! Men hör och häpna så markerade hon ALLA föremål och hon plockade även upp 3/5 för att riktigt visa mig vad hon hittat :) Så nu måste vi göra MH så vi får starta i brukset också.. för visst är det så det funkar ?! Har inte varit jätte på på bruksdelen, för jag tänkte att det skiter sig ändå på spåret och vi missar apporterna, men det ser ljusare ut än så ;)

UNDERBARA HUND <3 <3 <3


Kommentera !
Postat av: (kennelmorsan)

Vad duktig hon är, lill-gumman! Skjuter ni flera rådjur så kanske jag kan tigga till mig lite klövar, jag har dåligt med just små.



Tänkte på lydnaden. Jag belönar mina med kamp och apportering. Har en bitstick som de är ganska i gasen över, men det tog ett tag innan de fattade hur skoj den är. Godis är ju lugnande, lek är oftast bättre (inte vid platsliggning då :)). Kanske du kan testa det? Annars får du gärna komma hit någon dag så kan vi kika lite och se om vi tillsammans kan komma på något. Jag hjälper gärna till!

Pussa på diamanten och ha det gott!

2011-08-25 @ 08:31:44
URL: http://www.huset-elliot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0