läggande under gång..

Jag och Chili gick ut direkt på morgon när vi hade vaknat. Tanken var en låång promenad, men det slutade med en kort promenad och lydnadsträning! Vi jobbar på läggande under gång just nu, jag försöker få henne att lägga sig med racerfart! Det går bättre och bättre för varje gång och snart sitter det :)
Linförigheten tycker hon är dötrist så jag försöker jobba med den också så att den blir roligare :P
Det går fort fram nu !

Igår åkte jag med Mamma till öjebyn en sväng. Vi var och bytte hund med Maja. Indo fick komma hem och Millan fick stanna.. Passade på att träna med Chili när det var lite folk omkring. Hon är sjukt nyfiken och skällig när hon ser andra hundar och det försöker vi jobba bort. Det gäller att ligga steget före henne hela tiden!
Jag kör en slags stadgeövning och det verkar funka! :)

Idag är det jobb som gäller, man är inte speciellt motiverad att sitta instängd hela dagen när det är så härligt väder ute.... men vad ska man göra?
Ikväll ska jag träna hund som en galning tänkte jag,, kanske jag tränar på gatan hos mor och far så får vi lite ny träningsmiljö. Det är bäst att ligga på nu om vi ska hinna bli redo till tävlig i sommar ;)


Kommentera !

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0