t.....ävling

Lydnadsträningen gick sjukt bra igår också ! Jag är så sjukt nöjd över mitt lilla monster..
Nu får jag eggat upp henne hur mycket som helst, och hon tycker det är sjukt kul att slita matte i kläderna när vi busar ;)


liten uppdate hur vi ligger till just nu

Platsliggning
Ligger oftast platt som en pannkaka, med huvet platt mot backen. Ställer sig aldrig på träning. Men skulle någon annan hund rusa upp för att dra igång lek, då är nog Chili med.

Tandvisning / Tillgänglighet
Vill gärna ställa sig och backa lite, men vi övar på att sitta kvar.

Linförighet
Vilken skillnad det har blivit på bara några veckor. Hon har bättre position än tidigare, söker kontakt.
Tycker inte att det är döden just nu iaf ;)

Läggande
Lägger sig, något sent. Måste träna på ett snabbare läggande. Försöker tänka på hur jag går så att jag kan hjälpa henne med mitt kroppsspråk.

Inkallning
Sitter alltid kvar där jag lämnat henne. Har fått upp tempot betydligt!

Ställande
Stannar direkt. Vi har lite problem med steg när jag närmar mig.

Apportering
Griper apporten, släpper. Vill gärna ställa sig också när hon tar den.

Hopp över hinder
Sitter, sitter kvar, hoppar, sätter sig fot. Precis som det ska vara med andra ord ;)

Det blir nog tävling en sista gång innan vintern ;)


Kommentera !

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0