ruuuuutan !

Nu har jag varit ute för lite lydnadsträning. Började pillra på med target som jag senare ska använda för att få hon att springa ut till rutan. Det började bra ska jag säga er! Hon fattade direkt att hon skulle stå med båda framtassarna på musmattan! Underbart säger matte, du är inte så dum som du vill få mig att tro ibland ;) Chili har ju någon slags medfödd(?) talang att peta på saker. Haha. Hon gillar att gå och trycka med nosen på diverse grejer. Tycker hon att det är dags för mat, ja då är hon och petar på fodertunnan, undar hon vad man gör inne på toaletten med stängd dörr, ja då petar hon på dörren. Vill hon gå ut, petar hon på dörren, vill hon komma in så sitter hon framför fönstret och ja, petar på det ! Så det här med diverse tillbehör för träningen passar hon bra. Min underbara lilla Loppa ! :) 


Efter att vi kört lite target så träna vi lite fritt följ och sedan tog vi oss en prommis. Myggfritt var det inte och jag kom hem med en fiskluktande labrador också. Hmmm.... det är så mysigt att dom har en medfödd näsa som dras till illaluktande och äckliga grejer. Om det är kladdigt är ett plus säger Chili! Matte är glad att hon har övergett sängen om natten.

Enya och Erik har gått och sova för längesen och mamma Linnea känner en lätt känsla av rastlöshet. Jag skulle ju kunna bada hunden?
Världens gladaste, busigaste och goaste unge !

Kommentera !

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0