vilket flyt !

Vilken toppensäsong det är för mig och Chili! Vi har verkligen hittat varandra nu.. Har tävlat lydnadsklass I 3 gånger med tre raka 1a pris och kan nu titulera oss LP1 ! 

Idag har det varit tävling på hemmaplan, det kändes inte bra på morgon. Hade inte hunnit förbereda mig mentalt innan jag kom upp på klubben. Men sen lossnade det lite grann när vi fick 10p på platsliggningen och 10poäng på tandvisningen. Sen var det ju resten. Hon kändes ganska ofokuserad när vi klev in på plan och det gjorde ju inte saken bättre att det satt en liten pippi på plan när vi skulle gå förbi under linförigheten. Den var ju sjukt intressant tyckte hon och vad annat ska jag tro ! Haha. och det syntes på kommentarerna !
Sen var hon seg på att lägga sig på läggandet, tjuva på hoppet, MEN hon tog apporten !! Där hade vi ju helt klart vunnit över oss själv. Som jag tragglat med denna träbit på sistone! Ett dubbelkommando krävdes, men det var det helt klart värt ! :D
Var så sur när jag klev av planen, trodde verkligen att det var kört med vårat LP. Så alla har gått och skrattat och veta mina poäng hela dagen och hunnit räkna ut att jag får 1a priset! Och att jag dessutom tog en andra placering och fick med en pokal hem, det trodde jag inte !! 3 överkalix brudar på pallen i lydnadsklass I, varav 2 med 1a pris och LP1. Och en klassvinst med 1a pris i lydnadsklass III! Det var inte dåligt brudar !! :)
Stort Grattis till oss :D
Platsliggning - 10
Tandvisning - 10
Linförighet - 6,5 Pos, nosar, dk, dk, sent sitt, snett sitt
Läggande - 7,5 Dk, sent läggande
Inkallning - 9 Tempo
Ställande - 7,5 Dk start, många steg
Apportering - 8 Dk
Hopp över hinder - 7 Ändrar ställning före kom, några steg
Helhetsintryck - 7
TOTALT 160,5p
Platsliggningen brukar vara 10p, tandvisningen 9 för att hon brukar ställa sig. Linförigheten kan ni ju gissa. Det var där fågeln dök upp! ;) Läggandet har vi haft lite strul med att det är sent, men hon har gått rätt bra på träning där. Inkallningen tyckte jag själv att hon sprang bra på, men tydligen inte nog snabbt! Ställandet ville hon inte komma med mig och tog tydligen ganska många steg vid kommandot. Apporteringen fick jag säga en gång till, det var typ "snälla matte, har vi inte gjort det där nog nu?". Hindret tjuva hon på den lilla råttan, det har typ aldrig hänt ! Som det kan gå ;) Nöjd är jag iaf :P

Kommentera !

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0