Tomtetåg

Idag var det skyltsöndag här i byn
och jag passade givetvis på att miljöträna Chili då jag ändå var ledig..
Det roliga skulle bli att se hur hon reagerade på alla tomtar,,
Människor iförd en läskig mask och en konstig röst.
Inte ett ord, hon fattade nog inte att det fanns några sådana på plats,
det var mer intressant med hästen och renen som gick först i tåget..
Då var hon tvungen resa raggen och morra lite, men sen inge mer!
Hon är ganska slut nu kan jag säga! Hon hade så mycket att spana på,
hundar, skrikande ungar, springande ungar, stora karlar i stora kläder osv...

Hon vill gärna hälsa på alla människor och hundar, helst måste hon resa "feg-raggen" före..
Men idag förstod hon verkligen att det är på mina villkor! Hon är så underbar denna lilla krabat <3

Ja, som sagt trött är hon.. Först såg hon ett rådjur på morgon när vi skulle gå och morgonpinka.
Sprang mot det med raggen rest och skällde nått skott..
Hon han springa kanske 20-30 meter ifrån mig när hon upptäckte att jag inte hängde på
och gick åt ett helt annat håll.. Fort var hon tillbaka kan  jag säga !!
Det märks att hon är i tonåren nu.. 
Hon måste skälla åt allt som låter och vill inte lyssna på matte och husse när det är dags att gå in!
Misstänker att hon ska till att löpa snart,
tycker att hon tvättar sig mycket och mammas små kineser var väldigt
intresserade av hennes bakdel när vi var dit och hälsade på!

Annars så går det bra faktiskt,, vi tränar lite lydnadsmoment och hoppas
på att kunna göra en debut till våren :)
Spårningen hamnade på sidan av när det kom snö..
skulle behöva ta mig i kragen och fara ut med henne i skogen..
Ska mest troligt ut och leta julgran till helgen så då kanske vi lägger ett spår på samma gång!

Både jag och Erik har blivit förkylda, IGEN !!!!!!! Jag blir galen alltså..
Jag har inte direkt varit 100 sen sist jag var förkyld..
Har haft lite ont i halsen och varit som snorig, men nu har det satt sig i luftrören! 
Flåsar som nån annan, bara av att gå upp och ner i trappen!
Men "peppar-peppar" så har jag inte varit så dålig som jag brukar på kanske två år !  :)

Ikväll sitter jag på svärmors kontor på verkstan,
och Chili ligger under skrivbordet i Cindys bädd och sover som en stock!
Helt slut efter dagens utmaningar :)


Helt sjukt hur fort det har gått, tänk att hon varit mindre än Flisan ! <3


Kommentera !
Postat av: Marie

Vad ni är duktiga! Och vad kul att det går så bra och att ni trivs tillsammans, Chili och du! Några av syrrorna löper nu och en har löpt, så hon kan säkert vara på g. De är mycket tidigare med det än morsan, hon var runt året eller till och med lite över när hon löpte. Pussa skruttan från mig!

2010-11-28 @ 21:28:28
URL: http://www.huset-elliot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0