familjen annorlunda

har sett familjen annorlunda ikväll.. man får nästan skrattanfall !
Jag känner verkligen igen mig måste jag säga! :)
Att vara 5 barn i familjen har varit både jobbigt och roligt, praktiskt jobbigt har det väl mest varit !
Ja fysiskt också.. Att man har fått stryk av brorsorna,, Jag var nog en pina till lillasyster ;)

Att slåss om toaletten varje morgon, och att få sitta på den "bästa" platsen i bilen har varit min vardag i flera år.
Det känns faktiskt lite konstigt att var själv, man vill gärna ha lite männsikor omkring sig..
Man behöver varken prata med varandra eller nå annat.. bara man är där.
Nu när mer än hälften är utflugna och man inte ses så ofta så saknar man varandra..

Man måste verkligen ge mamma och pappa en eloge.. tänkt att uppfostra, mata och klä 5 ungar! Bara att få allt runt ikring att gå ihop.. sjukt bra gjort ! <3

I tonåren tyckte man att mamma och pappa var ena j*vla surpupppr, och att man inte fick göra vad man ville, men det uppskattar man idag.. :P

 

'


Idag har Erik blivt morbror igen.. sjukt kul med en liten tjej ! Grattis Ingela och Fredrik :)

Har nyss kommit utifrån, har varit på en promenad och sen har jag och Chili sparkat fotboll..
Hon tycker det är jätteroligt när man sparkar ut den i djupsnön och hon får springa (läs hoppa) efter den! Hon verkligen älskar att vara ute, och det är ju bra, för det gör jag också..
Förutom när det är -30grader!

Erik jobbar eftermiddag den här veckan, och det betyder att jag inte får se han just nå alls.. Han sover tills han far och jag sover när han kommer.. Helt olika dygnsrytmer. Jobbigt, men det funkar..
Det jobbigaste är ju att måsta laga mat åt sig själv ! Haha

Imorgon jobbar jag 12-18. Ska skylta om i fönstret, och det lär nog ta halva dagen att bara tömma det ;) Sen är jag ledig onsdag och torsdag och så blir det att jobba helgen istället..
För Chilis skull är det perfekt, då får hon umgås med husse som är ledig både fredag och lördag :P

Förövrigt är jag sjukt sugen på IKEA.. tror vi måste åka dit nå här snarast.
Skulle sitta fint, men mindre fint i plånkan ! ;)
Nä, nu ska vi krypa ner och mysa..

<3 <3 <3


 


Kommentera !
Postat av: renee

vad fint du har skrivit om din familj :) blev helt tårögd (dessa hormoner!!;)



vill också på ikea!! men danne är nog inte lika på om jag säger så. :P



ha en bra dag på jobbet:)

2011-01-11 @ 12:11:02
Postat av: Sara Andersson

Måste hålla med Renee, himla fint du skriver, och intressant om din familj. Ha det bra. Kram Sara

2011-01-11 @ 14:43:51
URL: http://www.clics.se
Postat av: Linnea

Haha tack ;) Ja du renee, du måste försöka styra upp dom där hormonerna :P Ikea är inte så lockande för det manliga könet.. ;)

2011-01-11 @ 18:47:05
URL: http://lainnea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0