motorvärmare

Att det alltid ska vara försvunna saker. Vars kupéelementet och skarvkabeln var det visste jag, men den där lilla andra kabeln man måste ha... den fick jag leta må jag säga! Men under mattan i bagageutrymmet hade jag lagt den så fint. Och jag hade ju lagt den just där för att inte behöva leta ;)

Helgen som var var vi på tävling. Jag är rätt så nöjd ändå. Ett andra pris och 145,5p. Det hade kunnat gå betydligt bättre, om jag skulle sluta vara så nervös ! Hon sket fullständigt i mig på linförigheten, det var ju mycket på marken som luktade gott. Sen på apporten så drar hon ett ärevarv, och inte dog jag ! Jag skyller på hormonerna ;) Vi stanna inte till prisutdelningen så lappen med kommentarerna tog en kompis till mig, så det kommer en uppdatering om det senare !

Idag ska jag på mvc. Går dit varannan vecka och har oturen att gå varenda vecka Erik har förmiddag. Får ta och byta vecka tror jag så han kan komma med ;)
Har börjat få sammandragningar när jag anstränger mig, blir det längre promenader med lite högre tempo blir magen hård som en sten.. Det är lite tidigt, vi vill inte ha någon bebis ännu ;)

Barnvagnen är inköpt, bilbarnstol fixad.. är sjukt nöjd över mitt val av barnvagn. Var lite i valet och kvalet vilken märke jag skulle satsa på, men det slutade med Emmaljunga. Dom sålde mest CityCross, men jag valde ClassicSport istället. Dom är ungefär samma, men classic sport har lufthjul som passar bättre till skogsprommenad och om man ska gå i snö.



Idag är jag i vecka 24+5

Kroppen: Om du hittills inte funderat så mycket över det här med att vänta barn, blir det mer uppenbart nu när magen blir större. Du har nu gått upp 5–7 kilo, vissa ännu mer. Det är vanligt med ryggproblem, till exempel att du känner dig trött eller har ont i svanken. Foglossning är en annan vanlig åkomma under graviditeten. Det beror på att brosket i fogarna som håller ihop bäckenbenen luckras upp något av graviditetshormonerna för att ge plats åt barnet när det sedan ska födas. Man blir överrörlig i bäckenlederna och kan få smärta och inflammation när bäckenbenen gnider mot varandra. Skulle det drabba dig får du försöka ta det lugnare och anpassa dig till vad kroppen klarar av. Efter förlossningen är det extra viktigt att inte belasta bäckenet för mycket genom att till exempel bära tungt, på så sätt kan fogarna läka. Man kan känna av hur livmodern drar ihop sig och blir stel ibland, så kallade förvärkar, livmodern tränar på detta sätt upp sig inför förlossningen. Ibland kan vibrationer eller gropigt underlag från när man åker bil framkalla förvärkar, men det är helt naturligt.

Barnet: Vikten har ökat markant på senare tid och barnet väger nu runt 600 gram och är cirka 30 centimeter långt. Barnet ska de resterande veckorna femdubbla sin vikt. Nu utvecklas svettkörtlar, men huden är fortfarande så pass tunn med bara lite fett så det ljumna vattnet är perfekt. Naglar på både fingrar och tår börjar växa ut.

Kommentera !

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0