snart, snart, snart..

Snart är det lördag och tävling! Få se hur det går på bortaplan ;)
I helgen hade vi träningstävling/klubbmästerskap. Det gick sådär för mig och Chili.
Hon var mongo ! Haha.. Hon vägrade sitta fot med mig, det var typ "sluta dra i kopplet, jag kommer ändå inte!" Det är tur att hon är söt <3
Vi fick iaf skrapat ihop 149,5p och det räckte till ett andra pris och det var ju betydligt bättre än när vi tävlade på riktigt! :) Det blev lite frustration från min sida när hon börjar med att jönsa sig och vägra sätta sig i sidan.
så här gick det:


Platsliggning 10p: Ligger, hade gärna sett att hon lagt ner huvudet, men det gjorde hon inte.

Tandvisning 10p: Ställer sig och går bakåt när domaren kommer mot oss. Ställa sig brukar hon göra, men inte backa bakåt. Han var nog läskig!

Linförighet 6,5p: Pos, Nosar, dk, ss. Position, ni kan ju bara gissa. vägrar sitta fot! Haha. Nosar, det lär jag få kommentar på under nästa tävling också. Det luktar ju såå gott!

Läggande 0p: Lägger sig ej. Hon har börjat tjorva med det momentet!

Inkallande 10p: Kommer som skjuten ur en kanon. Vi har verkligen fått upp farten.

Ställande 7p: Pos framföring, dk, segt ställande. Här brukar hon aldrig tjorva på träning!

Apport 6p: Dk, tappar. Funderar på varför jag fick en 6a där? Hon gnaga lite med framtänderna på apporten. Jag ger kommando igen hon griper och släpper. Som vanligt alltså!

Hopp över Hinder 10p: Hoppar, lika kul varje gång ;)

Helhetsintryck 6,5p: Förstår varför. Det kan inte ha sett bra ut när hunden vägrar sätta sig vid sin förare! Haha



Det får gå som det går i helgen! Det är roligt att göra det här, och vi behöver träna på själva tävlingssituationen.
Sen blir det vintervila. (om jag kan hålla mig) Kanske poletten faller på plats ;)
Det som är mest frustrerande är den där jäkla apporten! Och att det ska brista i linförigheten.. tänk hur ett tävlingssammanhang kan förändra allt man tränat på.. Kämpa på! Jag ger mig inte, ett LP1 ska det hur som helst bli ;)


Annars mår vi toppen ! Bebisen busar i magen och jag är sjukt trött.. Har varit trött hela tiden, sen gick det över ett par veckor och jag kunde hålla mig vaken i soffan. Sen var det som att trycka på en knapp och jag blev lika trött igen. Jag hinner knappt känna att jag är trött så sover jag. Hoppas det går över snart !
Jag är annars en av dom som är morgonpigga, men inte nu.. snoozar på klockan på morgon och håller knappt på att ta mig ur sängen. Stackars er som alltid är så här trötta på morgonen. Tur att detta är övergående ;)

Chili och jag har haft lite mys för oss själva den här veckan, för Erik jobbar eftermiddag. Hon är så mysig min lilla skatt ! :)  Nä, nu ska vi gå upp i sängen och sova. Måste ju passa på innan hon blir portad från sängen ;D

Kommentera !

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0