nu har det hänt mycket...

...både tråkiga och roliga saker ! Vi börjar med dom tråkiga....
Chilis allra allra bästa hundvän, hagkompis, "storebror", Indo dog hastigt och lustigt ifrån oss. 2år gammal var den lilla schäferkillen när han plötsligt blev sjuk och somnade in i bilen på väg till veterinären. Han är otroligt saknad ! <3

Sen har mitt lilla expriment med Chili gett stora resultat! Jag har slutat klippa klor på den lilla rackarn inomhus, och gissa vad.....hon har blivit världens busigaste och goaste hund även inne!
Tidigare var hon omöjlig att få igång och leka inomhus, hon trodde alltid att det var en muta för att jag skulle få henne att komma nära mig för lite klovård.
I början tog det typ en timme när hon lite halvhjärtat började busa med mig, men nu är hon på gång direkt ! Hon har till och med själv börjat bjuda upp till lek med mig här hemma :)
Det har alltså medfört att vi har fått en mycket bättre relation till varandra.. och därmed bättre lydnad ! :D Nu är lek mer en belöning än en muta om man säger så ;)

Linförigheten är boooooooring ännu, men med korta intensiva lydnadspass, med mycket belöning och mycket variation så kommer vi fixa det här! Till helgen är det tävling här på hemmaplan, jag och Chili är inte anmälda. Känns bra ändå. Tror vi ska ligga ganska lågt, träna litegrann, ta en vintervila från lydnadspassen och sen slå på stort och satsa till våren istället. Då kanske vi får lite mer iver och det kanske går in i oss båda hur roligt det är det här med lydnad :) Istället ska vi åka dit och socialträna och kolla. Chilis kullsyster ska tävla såg jag på PMet. Skitroligt, så då får vi hälsa på henne med matte ;)

Ikväll var det väldigt blött och mörkt, var på en prommis med Chili.. busade i mörkret på gården och försökte få henne att kissa. Men Chili måste ha lika stor blåsa som en elefant.. för nejdå, här kissar vi inte i onödan! Jaja så är det, nu ska jag och Chili mysa ner oss under filten i soffan till Erik kommer från jobbet!






Kommentera !
Postat av: Maja

Min älskade Indo :'( Han saknar nog sin bästa vän, flickvän och allt vad Chili är åt han lika mkt <3 Han är så saknad min Bebis :( <3<3

2011-09-14 @ 07:32:08
URL: http://indoochmaya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0