Dop

I helgen har vi haft dop för våran älskade Enya. Hon skötte sig exemplariskt i kyrkan, lika snäll som vanligt ! ;) Hon har börjat "fräsa" med munnen, och det visade hon allt att hon kunde till prästen :P "Ett ovanligt harmoniskt barn" tyckte den pensionerade prällen. Och det tror väl jag det, hon har alltid varit snäll och glad men nu är lyckan total för det lilla livet, för hon har börjat få mat om dagarna! dvs ersättning. Mamman är lika glad över det, för nu kan jag snart börja knapra mediciner igen och kanske slippa detta snorande. Extra höga halter av pollen är det visst i år, och det känns i min näsa kan jag säga!
Såhär roade var vi i kyrkan ;)


...och så här glad är man när man har sovit, bajsat, ätit och ska bada med prästen ;)


Igår var syster Maja och hämtade hem sin nya schäfervalp, Jebas Ånga! Så sjuuuukt söt :D
På träningsfronten går det rätt så bra! haha. Nu undrar Chili varför man ska gripa apporten när jag ändå brukar sätta den i munnen på henne. Rätt roligt hur det kan gå. Så nu ska vi utveckla lite så hon förstår att hon ska gripa den själv! ;) Men håller det gör hon ! Läpparna utanför var tipset, och så parera och stryka henne och en massa lågmälda beröm. Hon är smart hon Chili ;) Det fria följet har blivit så mycket bättre efter alla tips från Siv Poijo ! Så roligt, jag är verkligen på hugget nu känner jag. Man kan inte precis vara missnöjd över hur säsongen startade, med två raka 1a pris i lydnaden och ett 2apris + 1a pris i viltspåret :) Men nästa lydnadstävling hoppas vi ju såklart på att vi kammar hem vårat LPI och klassvinst :P
Har börjat finlira lite på tvåans moment, och det går sådär. På  fjärren vill hon gärna krypa eller hoppa lite framåt mot mig. Ska prova lägga en planka eller nå framför henne så hon inte kommer mot mig. Sen rutan har vi inte alls övat på så mycket. Måste tänka ut en metod åt lillskrutt så hon förstår. Hopp-sitt-hopp kan hon sedan tidigare, men måste få henne längre från hindret. Och det fick vi ju också massa bra tips på hur man ska göra av Siv :) Om någon har tips på  hur man lär in rutan så mottages det gärna!


Hon har slutat löpa nu och nu är hon hund igen, skönt ! Är rätt så jobbigt när hon är knasig i typ 2månader före löpet. Men då känns hon ju ut som värsta drömhunden deluxe efteråt också :P  Hon är så goo min lilla ost ! <3
Nu ska jag vika ihop tvätten som aldrig blir vikt och sen är det godnatt för oss! :)



Kommentera !

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0