Grått Hår

Nu börjar det vara dags för en liten uppdatering här tycker jag! :-)

Hundträningssäsongen har dragit igång för någon vecka sen. Vi började träna i en tävlingslydnadsgrupp tillsammans med ett par hundgalna brudar som har siktet och målen mot tävling. Och så fick Chili kennelhosta och en månad av träningstillfällen svischa förbi :-/ Vi har tagit det lugnt och tränat på hemmaplan, med stora framsteg!
Har börjat köra ett helt nytt träningsupplägg med Chili, inget godis! Absolut inte en smula under träningen och vips så tänder hon till som tusan på leksakerna :-) Trodde det var kört för mig och min godisgris ;)
Första gången utan godiset så var hon helt frågande hela tiden; "när kommer den? Hallå du har glömt godiset!"
Så nu kanske förväntningarna på godiset försvinner och jag får en intensivare hund och roligare träning tillsammans med henne :-) och det kommer förhoppningsvis avspegla sig på poängen och tävling ! Underbart, ivern är tillbaka och det drar hela tiden i träningstarmen min ;) Erfarenhet och gråa hår har jag verkligen fått av denna lilla varelse, men jag är så otroligt tacksam och glad för det! Nästa gång blir vägen säkert både kortare och mindre guppig ;-)
Så tävlingsplan blir det nog den här säsongen också!


Kommentera !
Postat av: Maja

Framstegen tack vare din älskade syster som gett dig flera tips glömde du visst skriva ;)

2013-04-09 @ 22:35:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0