Lillgumman <3

Igår fick vi åka in med Chili till djursjukhuset i gstad. Det började med att hon suttit i hundgård hos mamma under dagen medans jag jobbade. När jag kommer dit för att ta ut henne har hon spytt upp vitt slem kanske tio gånger. Först visste vi inte om det var hon eller Ånga, hon verkade först som vanligt. Var glad att jag kom för att hämta henne, sen la hon sig ner flera gånger när jag skulle gå och rasta henne. Och jag trodde det var för att hon trodde att jag skulle sätta tillbaka henne i hundgården. Men sen började hon hulka och spy igen!
Jag åkte hem och höll ögonen på henne, hon ville bara gå undan och spydde här inne igen.
Jag bad mamma komma med termometern så vi fick ta en temp på henne och så ringde jag gstad. Hon blev riktigt slö och darrig här hemma. Vetrinären tyckte vi skulle avvakta en timma, men eftersom att hon blev så himla slö så åkte vi iaf. Hon var lite piggare när vi kom in men fortfarande väldigt slö. Dom tog blodprov och röntgade henne ifall det skulle vara något som satt fast. Men inget tydde på att det var stopp i tarmen.
Hon hade lite feber och blodprovet visade positivt för bukspottkörtelinflamation, så det gick inte att utesluta och var även den misstänkta orsaken till symtomen.
Så hon fick stanna inne för dropp och uppiggning. :-(
Hon är annars ingen sakätare, men troligtvis har hon ätit något i hundgården som retat igång det. Hoppas hon får komma hem idag pigg och glad, lillgumman! <3


Kommentera !

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0